De Amerikaanse medewerkers van McDonald’s lopen binnenkort net als hun Nederlandse collega’s rond in bedrijfskleding van Dyanne Beekman. Die laat naar eigen zeggen ruimte voor eigenheid binnen een bedrijfsuniform.
Fashionondernemer Dyanne Beekman sloot onlangs een overeenkomst met de Amerikaanse tak van de fastfoodketen, zo meldt entertainmentnieuwsdienst BuzzE.
“Ik ben enorm trots dat McDonald’s Amerika ons gevraagd heeft”, reageert Beekman, die in 2011 kleding ontwierp voor de Nederlandse medewerkers.
Crewkleding met persoonlijke stijl
Volgende week vliegt Beekman naar Los Angeles om haar filosofie achter de bedrijfskleding toe te lichten voor de top van McDonald’s. Hoeveel Amerikaanse medewerkers in Beekmans kleding rond gaan lopen is nog niet bekend, de 13.500 filialen van de fastfoodketen mogen zelf kiezen uit meerdere leveranciers. Beekman is nu een van de drie kledingleveranciers.
Beekman hanteert de filosofie dat medewerkers een eigen stijl kunnen invullen binnen de algemene look. “McDonald’s vindt het belangrijk dat de kleding lekker zit en dat medewerkers de kleding met trots kunnen dragen. In de kledinglijn kan de medewerker door middel van kleine veranderingen zichzelf zo ‘stylen’ dat de kleding aansluit bij zijn of haar persoonlijkheid”, zo valt te lezen op de website van Beekman.
Bron: Z24/ANP
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl